Hujung Ramadhan


Bismillahirrahmanirrahim...

Fasa ketiga pada bulan Ramadhan kita dijanjikan selamat dari api neraka. Pastinya ia tidak 

diperoleh dengan percuma kecuali pada mereka yang berpuasa dengan penuh keimanan dan 

dipenuhi dengan amalan yang berlipat ganda dari biasanya.sekejapnya masa berlalu.Itulah 

tanda dunia akhir zaman.Kita sepatutnya berjihad sepenuh hati pada fasa terakhir ini,bukannya 

semakin menjauhkan diri untuk solat sunat terawih.


Sekarang saya nak cerita pasal tentang saya pulak.Ade la sowang minah itukan.dia ingat saya 

makin benci kat dier.Untuk pengetahuan semua orang saya x suke benci2 orang nie. Lantak 

kt dier la ape dier nk kte.Malas nk layan.Buang mase sje.betul x???

Sejuta kawan masih sedikit di dalam kehidupan kita,namun seorang musuh sudah terlalu 

banyak di dalam kehidupan kita.


Akhlak yang baik menjadi bukti kesempurnaan iman.Hal ini memang dpt dilihat secara 

terang2 dimana iman seseorang itu dpt dilihat dgn akhlak mereka,namun tahap keimanan 

kita hanya Allah sahaja mengetahuiNya...


Saya cuma seorang insan yang biasa...



   

Comments

Popular Posts