Amalan Untuk Dipercepatkan Jodoh


Bagi yang belum berkahwin, sudah semestinya akan tertanya-tanya bilakah jodoh akan sampai. Namun, sebenarnya terdapat banyak amalan yang boleh diamalkan untuk dipercepatkan jodoh. Amalan ini adalah berlandaskan al-Quran.
Amalan Untuk Dipercepatkan Jodoh | Bagi yang belum berkahwin, sudah semestinya mereka sering tertanya-tanya siapakah jodoh mereka. Bagaimana rupanya? Bagaimana tingkah lakunya. Untuk mempercepatkan jodoh, ada pelbagai amalan yang boleh dilakukan. Ikuti persoalan yang diajukan kepada ustaz tentang amalan dipercepatkan jodoh.
Soalan :
Assalamualaikum wrm wrbt.
Sebagai seorang umat Islam. saya percaya jodoh,Ajal,maut dan rezeki adalah kuasa tuhan. Sebagai seorang yang masih belum berumah tangga, saya sering keliru dalam mencari pasangan hidup. Saya amat berbesar hati sekiranya pihak tuan/puan dapat memberi sedikit panduan, adakah surah2 dalam alquran yang dapat saya amalkan atau apa-apa amalan seperti sembahyang sunat atau zikir-zikir yang sesuai untuk saya amalkan. Agar saya bertemu jodoh dengan orang yang sesuai. Segala panduan amatlah dihargai.
Jawapan :
Sebagai amalan elok dibaca surah Maryam, dan terdapat pada ayat 96. Jadikanlah amalan mudah-mudahan didengar oleh Allah hajat anda, lalu dipinang oleh orang-orang soleh.

Comments

Popular Posts